Comhem Play+ fyller gapet mellan tablå-tv och streamingtjänster

En undersökning från Myndigheten för press, radio och tv visar yngre personer väljer i allt större utsträckning bort att titta på linjär tv idag. Faktum är att det är färre som ens äger en tv-apparat idag än tidigare.
Samtidigt konsumeras inte mindre film, serier och evenemang än äldre generationer som fortfarande är linjär tv trogen.

För tv-leverantörerna har det här förstås inneburit ett problem, då de yngre målgrupperna helt avstår från att använda deras tjänster.

Nu har dock Comhem introducerat sin streamingtjänst Comhem Play+, som dels går att teckna fristående för 69 kronor i månaden, och dels går att få i sin digitalbox för de som har Comhem-abonnemang. På så vis är tjänsten tillgänglig för alla, och kan konkurrera med populära streamingtjänster som Netflix och HBO Nordic både vad beträffar flexibilitet och pris.

Tjänsten försöker även lösa ett av vår tids stora lyxproblem som innebär att vi har för många tjänster och för mycket material att se på.
Det går förstås att ha abonnemang på flera tjänster samtidigt, men det är kostsamt.

Comhem Play+ samlar istället ett flertal streamingtjänster som Paramount+, Nordisk film+ och Fox+ med flera, under ett och samma abonnemang. På så vis för användaren tillgång till hundratals utvalda serier, filmer och dokumentärer från ett brett utbud av streamingtjänster.
Kan bli ett uppsving för tv-leverantörerna

Konsumentguiden TVabonnemanget.se tror att Comhems streamingtjänst kan leda till ett uppsving för tv-leverantören, och att andra kan följa i samma spår.

"Det här visar att tv-leverantörer både är villiga att anpassa sig och att de kan vara innovativa. En tjänst som samlar det bästa från flera olika streamingtjänster är något som nog kan tilltala många människor som känner att det börjar bli svårt att navigera bland alla streamingtjänster som gör sitt intåg på marknaden nu", säger Fredrik Andersson på TVabonnemanget.se.

Skiftet från linjärt Tv-tittande till streaming har också lett till en förflyttning av TVabonnemanget.se strategi. I februari förvärvades sajten https://www.alltomabonnemang.se/

”Att vara relevanta för våra kunder är högsta prioritet. Börjar våra kunder titta på andra typer av abonnemang än TV, så vill vi vara där också och hjälpa till” motiverar Andersson förvärvet.


Om TVabonnemanget.se

TVabonnemanget.se hjälper konsumenter att hitta rätt abonnemang för sitt tv-tittande. Företaget har sedan starten 2016 aktivt jobbat för att bli en heltäckande leverantör för hushåll när det kommer till media och underhållning.

För mer information kontakta: Fredrik Andersson info@tvabonnemanget.se